Badania statutowe
Zakładu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
2015 (nadal) - Między schematem a poszukiwaniem nowych rozwiązań w pedagogice dziecka – kierownik prof. UZ, dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz.
2010 - 2014 - Wymiary przemian współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej – kierownik prof. UZ, dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz.
Kierunki badań indywidualnych pracowników
Zakładu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Prof. UZ, dr hab. Marzenna MAGDA-ADAMOWICZ - od początku pracy nauczycielskiej i naukowej specjalizuję się w pedagogice, uprawiając dydaktykę, pedagogikę wczesnoszkolną z poszczególnymi jej metodykami, pedeutologie i pedagogikę twórczości. W badaniach naukowych koncentruje się na twórczości pedagogicznej nauczyciela oraz dziecku zdolnym i twórczym.
Prof UZ, dr hab. L. Katarynczuk-Mania prowadzi badania na temat kompetencji muzycznych dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, wspierania rozwoju muzycznego dzieci, twórczej i terapeutycznej pracy nauczyciela
Dr I. Kopaczyńska - refleksyjność jako kategoria badawcza w edukacji wczesnoszkolnej –refleksyjność jako proces zmieniający przedmiot poznania, jako właściwości jednostki poznającej (cechy i strategie działania umożliwiające samozwrotność) oraz jako warunek procesu poznania świata społecznego.
Dr M. Nyczaj-Drąg prowadzi badania empiryczne i studia teoretyczne nad zmianami przystosowawczymi instytucji wczesnej edukacji do systemowych przeobrażeń polityczno-ekonomicznych, nad wczesnymi selekcjami społecznymi w szkole oraz udziale szkoły i rodziców w wyłanianiu się klasy średniej i jej reprodukcji przez szkołę.
Mgr Klaudia Żernik specjalizuje się w pedagogice dziecka, koncentrując się wokół problematyki związanej dzieckiem, jego twórczością i nauka języków obcych.