Logopedia z neurodydaktyką towarzyszy wszystkim osobom, których rozwój mowy przebiega w sposób normatywny lub nietypowy:
może zajmować się profilaktyką, diagnozą oraz terapią wad wymowy
może wspomagać kształtowanie prawidłowej mowy
może wspierać stymulowanie mowy w opóźnionym rozwoju mowy
może wspomagać rozwój osób ze szczególnymi uzdolnieniami
może zajmować się profilaktyką, diagnozą i terapią uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
może wspierać rozwój emocjonalny i społeczny uczniów
Dobrym Logopedą z neurodydaktyką będzie osoba, która:
jest empatyczna
jest odpowiedzialna
jest kreatywna
jest otwarta na nowe wyzwania
ABSOLWENT LOGOPEDII Z NEURODYDAKTYKĄ MOŻE ZNALEŹĆ ZATRUDNIENIE:
w placówkach oświatowych:
poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych oraz z oddziałami integracyjnymi, szkołach specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych
w placówkach służby zdrowia:
jednostkach opiekuńczo-wychowawczych działających w sanatoriach, szpitalach, ośrodkach leczniczych
w prywatnych placówkach i gabinetach
prowadzących różne terapię logopedyczną lub/i pedagogiczną dzieci, młodzieży i osób dorosłych
DLACZEGO WARTO STUDIOWAĆ LOGOPEDIĘ Z NEURODYTAKTYKĄ NA UNIWERSYTECIE ZIELONOGÓRSKIM?
Kształcenie logopedów na studiach I stopnia odbywa się w oparciu o program kształcenia, w którym wiedza i umiejętności narastają stopniowo: od podstaw logopedii, czyli treści lingwistycznych, medycznych i pedagogiczno-psychologicznych do wiedzy oraz umiejętności zawodowych. Stanowią one bazę dla zdobycia pełnego wykształcenia w zawodzie logopedy na studiach II stopnia, które mogą być kontynuowane w naszej Uczelni
Program studiów opracowany został przez logopedów oraz terapeutów pedagogicznych z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; spełnia oczekiwania współczesnego rynku pracy oraz zalecenia logopedycznego - polskiego i europejskiego - środowiska zawodowego. Uwzględnia w pełni wymagania MEiN w zakresie standardów kształcenia
Nauczyciele akademiccy są nie tylko pracownikami naukowymi, ale także logopedami, terapeutami pedagogicznymi – praktykami wysoko ocenianymi przez opiekunów osób z zaburzeniami mowy oraz trudnościami w uczeniu się. Nasi logopedzi oraz terapeuci pedagogiczni specjalizują się w diagnozowaniu i terapii dzieci i dorosłych z zaburzeniami mowy o różnych patomechanizmach (także z wadami genetycznymi/ sprzężonymi zaburzeniami w rozwoju); diagnozowaniu trudności edukacyjnych
Bogaty program praktyk zawodowych umożliwia rozwijanie wiedzy i umiejętności zdobywanych podczas zajęć teoretycznych oraz ułatwia absolwentom nawiązywanie kontaktów służących znalezieniu miejsca zatrudnienia
Studenci mają możliwość rozwijania swojej wiedzy, umiejętności i zainteresowań w Naukowym Kole Logopedycznym „Mowa bez wad”, którego celem jest:
Rozwijanie zainteresowań naukowych z zakresu komunikacji językowej i jej zaburzeń
Pogłębianie i weryfikowanie wiedzy z zakresu logopedii i terapii pedagogicznej w praktyce badawczej
Rozwijanie własnych umiejętności komunikacyjnych przydatnych w zawodzie nauczyciela
Współpraca z instytucjami zajmującymi się terapią logopedyczną oraz pedagogiczną w celu poznawania praktyki logopedycznej
Popularyzacji działań i dokonań koła w środowisku lokalnym
GDZIE NAS ZNAJDZIESZ?
Zakład Podstaw Pedagogiki i Logopedii
Instytut Pedagogiki UZ
Wydział Nauk Społecznych
ul. Wojska Polskiego 69, 65-762 Zielona Góra, Budynek A-16
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18