Seminaria ZMiTI – 2025/2026
Zakładowe Seminaria Naukowe/Dydaktyczne
Termin: pierwsza środa miesiąca, g. 11.30
| 
 05.11.2025  | 
 Podsumowanie/Wnioski z działalności 2024/2025. Plany/Projekty na 2025/2026.  | 
| 
 03.12.2025  | 
 mgr Paulina Woźniak-Chojnacka  | 
| 
 07.01.2026  | 
 dr Jacek Jędryczkowski  | 
| 
 04.02.2026  | 
 dr Ewa Nowicka  | 
| 
 04.03.2026  | 
 dr Aneta Klementowska  | 
| 
 01.04.2026  | 
 Problemy do dyskusji/ teoretyczne założenia Konferencji organizowanej przez ZMiTI: XV Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów 2026 (praca grupowa)  | 
| 
 06.05.2026  | 
 dr Jarosław Wagner  | 
| 
 03.06.2026  | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ  | 
| 
 01.07.2026  | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ  | 
| 
 02.10.2024  | 
 Podsumowanie/Wnioski z działalności 2023/2024. Plany/Projekty na 2024/2025. Obszary naukowego/dydaktycznego rozwoju. Założenia organizacyjne i naukowe Konferencji ZMiTI – udział czynny/bierny.  | 
| 
 06.11.2024  | 
 mgr Paulina Woźniak-Chojnacka Media proste i złożone w czynnościowym nauczaniu matematyki  | 
| 
 04.12.2024  | 
 mgr inż. Maciej Jackowski Edukacja do bezpieczeństwa w sieci – implementowanie rozwiązań w wykorzystaniem sztucznej inteligencji  | 
| 
 08.01.2025  | 
 dr Jacek Jędryczkowski Film dydaktyczny w procesie uczenia się studentów  | 
| 
 05.02.2025  | 
 dr Ewa Nowicka Cyfrowe rodzicielstwo – nowe zadania rodziców  | 
| 
 05.03.2025  | 
 dr Aneta Klementowska Socjotechnika w sieci – dylematy etyczne  | 
| 
 02.04.2025  | 
 Problemy do dyskusji/ teoretyczne założenia Konferencji, XIV Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów 2025 (praca grupowa)  | 
| 
 07.05.2025  | 
 dr Jarosław Wagner Jednolity System Antyplagiatowy a sztuczna inteligencja  | 
| 
 04.06.2025  | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ „Akademia Programowania i Robotyki” – jako przykład kreatywnego rozwiązywania problemów w następujących obszarach: druk 3D, technologie XR, robotyka i programowanie, STEAM/STEM, OZE.  | 
| 
 02.07.2025  | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ Seminarium projektowe  | 
| 
 04.10.2023  | 
 Podsumowanie/Wnioski z działalności 2022/2023. Plany/Projekty na 2023/2024. Założenia organizacyjne i naukowe Konferencji „Kreatywne rozwiązania w działaniach edukacyjno-zawodowych” (27.10.2023) – projektu pn. "Krótko i na temat" realizowanego w ramach programu "Rozwój Sektorów Kreatywnych", dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  | 
| 
 08.11.2023  | 
 mgr Paulina Woźniak-Chojnacka ICT w pracy z uczniem z dyskalkulią  | 
| 
 06.12.2023  | 
 mgr inż. Maciej Jackowski Kreatywność w edukacji, sztuczna inteligencja w edukacji i jej wpływ na kreatywność  | 
| 
 10.01.2024  | 
 dr Jacek Jędryczkowski Realizacja filmów dydaktycznych na przykładzie projektu "Krótko i na temat"  | 
| 
 07.02.2024  | 
 dr Ewa Nowicka Medialna przestrzeń dziecka i jego rodziny  | 
| 
 06.03.2024  | 
 dr Aneta Klementowska Rozwój zawodowy generacji aktywnych na rynku pracy – przebieg, uwarunkowania, perspektywy  | 
| 
 03.04.2024  | 
 Problemy do dyskusji/ teoretyczne założenia Konferencji „Innowacyjne rozwiązania w działaniach edukacyjno-zawodowych”, XIII Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów 2024 (praca grupowa)  | 
| 
 08.05.2024  | 
 dr Jarosław Wagner Informatyka w szkole – raport z badań  | 
| 
 05.06.2024  | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ Warsztaty STEAM dla dzieci i młodzieży – raport z ewaluacji projektów  | 
| 
 03.07.2024  | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ Seminarium projektowe  | 
| 05.10.2022 | Podsumowanie/Wnioski z działalności 2021/2022. Plany/Projekty na 2022/2023 | 
| 09.11.2022 | mgr Barbara Walas, Rzeczywistość medialna dzieci przedszkolnych (autoreferat) | 
| 07.12.2022 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie | 
| 04.01.2023 | mgr inż. Maciej Jackowski, Doświadczenie edukacji zdalnej. Zmiana w szkolnictwie ukierunkowana na operatywność i umiejętności społeczne? | 
| 01.02.2023 | dr Jacek Jędryczkowski, Trzeci etap ewaluacji dyscypliny Pedagogika (UZ) – charakterystyka dowodów wpływu | 
| 01.03.2023 | dr Ewa Nowicka, Edukacja medialna w wieku wczesnoszkolnym | 
| 05.04.2023 | dr Aneta Klementowska, Warunki pracy zdalnej nauczycieli akademickich – analiza jakościowa | 
| 10.05.2023 | dr Jarosław Wagner, Rynek usług edukacyjnych – analiza oferty elearningowej dla nauczycieli | 
| 07.06.2023 | 
 dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Pokolenie Alfa versus nauczyciele. Perspektywy uczenia się z wykorzystaniem ICT Przełożone na 24.06.2023 godzina 12:00 Seminarium projektowe w Łazie.  | 
| 
 06.10.2021  | 
Podsumowanie/Wnioski z działalności 2020/2021. Plany/Projekty na 2021/2022 | 
| 03.11.2021 | dr Jarosław Wagner, Ewaluacja wiedzy na platformie edukacyjnej. Dostępne narzędzia | 
| 01.12.2021 | dr Ewa Nowicka, Wczesna edukacja medialna | 
| 12.01.2022 | dr Jacek Jędryczkowski, Masowe otwarte kursy online w dobie pandemii COVID na podstawie analiz oglądalności na kanale YouTube | 
| 02.02.2022 | mgr inż. Maciej Jackowski, Edukacja zdalna – ocena i postawy użytkowników – wybrane doświadczenia z okresu zmian edukacyjnych wymuszonych sytuacją z lat 2020-2021. | 
| 02.03.2022 | dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Korelacja opinii uczniów i nauczycieli w zakresie obszarów i skutków korzystania przezdzieci i młodzież z narzędzi ICT (raport z badań) | 
| 06.04.2022 | dr Aneta Klementowska, Edukacja zdalna w wiejskich rodzinach wielodzietnych - analiza jakościowa | 
| 04.05.2022 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, Rola ICT w kształtowaniu pojęć i umiejętności matematycznych uczniów szkoły podstawowej - korelacja opinii nauczycieli i uczniów (raport z badań) | 
| 01.06.2022 | dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ, Przemiany przestrzeni edukacyjnej w dobie zagrożeń medialnych | 
| 06.07.2022 | mgr Aneta Raczykowska, Model STEAM a efekty uczenia się programowania i robotyki w szkole podstawowej | 
| 04.11.2020 | mgr Barbara Walas, Społeczeństwo medialne: komunikacja – informacja – edukacja – rozrywka | 
| 02.12.2020 | dr Jarosław Wagner, Kształcenie na odległość – niedostosowanie systemu edukacji do sytuacji epidemicznej | 
| 13.01.2021 | dr Jacek Jędryczkowski, Raporty YouTube Analytics w procesie projektowania mediów dydaktycznych | 
| 03.02.2021 | dr Ewa Nowicka, Media w środowisku rodzinnym | 
| 03.03.2021 | mgr inż. Maciej Jackowski, Postawy uczestników edukacji zdalnej a uregulowania prawne dotyczące ochrony danych. Potrzeby edukacyjne | 
| 07.04.2021 | dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Oddziaływanie ICT na koncentrację uwagi dzieci i młodzieży – różnice opinii uczniów i nauczycieli (raport z badań) | 
| 05.05.2021 | dr Aneta Klementowska, Rodzaje aktywności edukacyjno-zawodowej osób młodych poszukujących zatrudnienia w sieci internetowej (raport z badań) | 
| 09.06.2021 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, Rola ICT w efektywnym zarządzaniu szkołą (raport z badań) | 
| 07.07.2021 | dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ, Medialna ekspansja w przestrzeni edukacyjnej | 
| 18.12.2019 | mgr Barbara Walas, Rzeczywistość medialna dzieci przedszkolnych | 
| 29.01.2020 | dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Korelacja opinii uczniów i nauczycieli w zakresie obszarów i skutków korzystania przezdzieci i młodzież z narzędzi ICT | 
| 04.03.2020 | dr Jacek Jędryczkowski, Metoda obserwacji z zastosowaniem YouTube Analytics w badaniach pedagogicznych | 
| 01.04.2020 | dr Ewa Nowicka, Współczesne zagrożenia medialne | 
| 13.05.2020 | mgr inż. Maciej Jackowski, Postawy użytkowników ICT w komunikacji społecznej a uregulowania prawne dotyczące ochrony danych | 
| 03.06.2020 | dr Jarosław Wagner, Proces wdrażania platform edukacyjnych (praktyka szkolna) | 
| 05.06.2020 | „ZDPM” prof. Marta Bogdanowicz dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ, „Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów” | 
| 01.07.2020 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, TIK w procesie kształcenia matematycznego uczniów szczególnie uzdolnionych | 
| 18.12.2019 | mgr Barbara Walas, Rzeczywistość medialna dzieci przedszkolnych | 
 
 