rekrutacja.png
Rekrutacja
Więcej

Aktualności

II edycja akcji z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Zespołem Downa "BAW SIĘ Z NAMI KOLOROWYMI SKARPETKAMI"

18.03.2024

Koło Naukowe Pedagogów Specjalnych UZ "Inkluzja" oraz studenci i wykładowcy PEDAGOGIKI SPECJLNEJ serdecznie zapraszamy do udziału w II edycji akcji z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Zespołem Downa "BAW SIĘ Z NAMI KOLOROWYMI SKARPETKAMI".
21 marca obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA. Od 2012 roku patronat nad tymi obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych.
Data obchodów nie jest przypadkowa. Dzień 21 marca patronuje rozpoczynającej się wiośnie i narodzinom ludzi niezwykłych. Data ta wiąże się również z istotą tego zaburzenia – trisomią 21 chromosomu, powodującą u osób nią dotkniętych zespół wad wrodzonych.
Wkładając w tym dniu kolorowe skarpetki nie do pary ludzie okazują solidarność z osobami z ZESPOŁEM DOWNA i ich rodzinami. Skarpetki mogą być w paski, w kropki, długie lub krótkie, mogą być z różnych, niepasujących do siebie par. Im dziwniej, tym lepiej, bo wyglądając nieco odmiennie wysyłamy sygnał, że akceptujemy odmienność osób z zespołem Downa.
Dla PEDAGOGÓW SPECJALNYCH ten dzień ma szczególny wymiar, ponieważ to oni są specjalistami zajmującymi się edukacją, rehabilitacją i terapią osób, których rozwój z różnych powodów przebiega nietypowo lub jest zaburzony, a więc również wspierają osoby z ZESPOŁEM DOWNA – od ich urodzenia, aż do starości – jak również ich rodziny.
Zachęcamy do zrobienia sobie zdjęcia w kolorowych skarpetkach, umieszczenia ich na swoim Facebooku lub Instagramie i oznaczenia Koło Naukowe Pedagogów Specjalnych UZ "Inkluzja".

akcja_2024_-ii_edycja.png

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18