W lipcu i we wrześniu 2020 r. kolejna grupa absolwentek 3-letnich studiów licencjackich na kierunku Pedagogika Specjalna (edycja 2016-2019) przystąpiła do egzaminów dyplomowych. Promotorami prac licencjackich byli dr hab. Małgorzata Czerwińska, prof. UZ i dr Tomasz Fetzki. Oni też, wraz z dr Heleną Ochonczenko, podzielili się obowiązkami recenzenckimi. Komisji egzaminacyjnej przewodniczył dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ, kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Profilaktyki.
Egzamin dyplomowy, zwany w akademickim „slangu” – obroną – jest swoistego rodzaju podsumowaniem kilkuletniego okresu studiów, „przepustką” do zawodu pedagoga specjalnego, do dalszej edukacji akademickiej. Stanowi ważne wydarzenie w życiu Uczelni, wzbudzające wiele emocji wśród dyplomantów i nauczycieli akademickich.
W Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Profilaktyki Społecznej przywiązujemy dużą wagę zarówno do przygotowywania prac dyplomowych, jak i ich „obron”, dbając nie tylko o poziom merytoryczny, ale też sprzyjającą twórczej aktywności, przychylną Studentom i Dyplomantom atmosferę.
Tegoroczne egzaminy dyplomowe były szczególne – odbywały się zdalnie. Jak wszystko, co nowe – rodziły niepokój... Zupełnie niepotrzebnie! Przebiegły pomyślnie, co jest niewątpliwą zasługą Dyplomantek, Ich merytorycznego przygotowania i jakże cennej w zawodzie pedagoga specjalnego – umiejętności panowania nad emocjami. Szczęśliwie obyło się też bez przeszkód technicznych.
Nie zabrakło gratulacji, życzeń, podziękowań, uśmiechów – wirtualnych, niestety, bez podania ręki, uścisków, przytulenia...
Mimo merytoryczno-organizacyjnego sukcesu obron zdalnych, ufamy, że przyszłoroczne egzaminy dyplomowe będzie nam dane przeprowadzić w uświęconym akademicką tradycją trybie...
A jak wspominają zdalne obrony tegoroczne Absolwentki?...