Seminaria ZMiTI – 2024/2025
Zakładowe Seminaria Naukowe/Dydaktyczne
Termin: pierwsza środa miesiąca, g. 11.30
02.10.2024 |
Podsumowanie/Wnioski z działalności 2023/2024. Plany/Projekty na 2024/2025. Obszary naukowego/dydaktycznego rozwoju. Założenia organizacyjne i naukowe Konferencji ZMiTI – udział czynny/bierny. |
06.11.2024 |
mgr Paulina Woźniak-Chojnacka Media proste i złożone w czynnościowym nauczaniu matematyki |
04.12.2024 |
mgr inż. Maciej Jackowski Edukacja do bezpieczeństwa w sieci – implementowanie rozwiązań w wykorzystaniem sztucznej inteligencji |
08.01.2025 |
dr Jacek Jędryczkowski Film dydaktyczny w procesie uczenia się studentów |
05.02.2025 |
dr Ewa Nowicka Cyfrowe rodzicielstwo – nowe zadania rodziców |
05.03.2025 |
dr Aneta Klementowska Socjotechnika w sieci – dylematy etyczne |
02.04.2025 |
Problemy do dyskusji/ teoretyczne założenia Konferencji, XIV Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów 2025 (praca grupowa) |
07.05.2025 |
dr Jarosław Wagner Jednolity System Antyplagiatowy a sztuczna inteligencja |
04.06.2025 |
dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ „Akademia Programowania i Robotyki” – jako przykład kreatywnego rozwiązywania problemów w następujących obszarach: druk 3D, technologie XR, robotyka i programowanie, STEAM/STEM, OZE. |
02.07.2025 |
dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ Seminarium projektowe |
04.10.2023 |
Podsumowanie/Wnioski z działalności 2022/2023. Plany/Projekty na 2023/2024. Założenia organizacyjne i naukowe Konferencji „Kreatywne rozwiązania w działaniach edukacyjno-zawodowych” (27.10.2023) – projektu pn. "Krótko i na temat" realizowanego w ramach programu "Rozwój Sektorów Kreatywnych", dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego |
08.11.2023 |
mgr Paulina Woźniak-Chojnacka ICT w pracy z uczniem z dyskalkulią |
06.12.2023 |
mgr inż. Maciej Jackowski Kreatywność w edukacji, sztuczna inteligencja w edukacji i jej wpływ na kreatywność |
10.01.2024 |
dr Jacek Jędryczkowski Realizacja filmów dydaktycznych na przykładzie projektu "Krótko i na temat" |
07.02.2024 |
dr Ewa Nowicka Medialna przestrzeń dziecka i jego rodziny |
06.03.2024 |
dr Aneta Klementowska Rozwój zawodowy generacji aktywnych na rynku pracy – przebieg, uwarunkowania, perspektywy |
03.04.2024 |
Problemy do dyskusji/ teoretyczne założenia Konferencji „Innowacyjne rozwiązania w działaniach edukacyjno-zawodowych”, XIII Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów 2024 (praca grupowa) |
08.05.2024 |
dr Jarosław Wagner Informatyka w szkole – raport z badań |
05.06.2024 |
dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ Warsztaty STEAM dla dzieci i młodzieży – raport z ewaluacji projektów |
03.07.2024 |
dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ Seminarium projektowe |
05.10.2022 | Podsumowanie/Wnioski z działalności 2021/2022. Plany/Projekty na 2022/2023 |
09.11.2022 | mgr Barbara Walas, Rzeczywistość medialna dzieci przedszkolnych (autoreferat) |
07.12.2022 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie |
04.01.2023 | mgr inż. Maciej Jackowski, Doświadczenie edukacji zdalnej. Zmiana w szkolnictwie ukierunkowana na operatywność i umiejętności społeczne? |
01.02.2023 | dr Jacek Jędryczkowski, Trzeci etap ewaluacji dyscypliny Pedagogika (UZ) – charakterystyka dowodów wpływu |
01.03.2023 | dr Ewa Nowicka, Edukacja medialna w wieku wczesnoszkolnym |
05.04.2023 | dr Aneta Klementowska, Warunki pracy zdalnej nauczycieli akademickich – analiza jakościowa |
10.05.2023 | dr Jarosław Wagner, Rynek usług edukacyjnych – analiza oferty elearningowej dla nauczycieli |
07.06.2023 |
dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Pokolenie Alfa versus nauczyciele. Perspektywy uczenia się z wykorzystaniem ICT Przełożone na 24.06.2023 godzina 12:00 Seminarium projektowe w Łazie. |
06.10.2021 |
Podsumowanie/Wnioski z działalności 2020/2021. Plany/Projekty na 2021/2022 |
03.11.2021 | dr Jarosław Wagner, Ewaluacja wiedzy na platformie edukacyjnej. Dostępne narzędzia |
01.12.2021 | dr Ewa Nowicka, Wczesna edukacja medialna |
12.01.2022 | dr Jacek Jędryczkowski, Masowe otwarte kursy online w dobie pandemii COVID na podstawie analiz oglądalności na kanale YouTube |
02.02.2022 | mgr inż. Maciej Jackowski, Edukacja zdalna – ocena i postawy użytkowników – wybrane doświadczenia z okresu zmian edukacyjnych wymuszonych sytuacją z lat 2020-2021. |
02.03.2022 | dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Korelacja opinii uczniów i nauczycieli w zakresie obszarów i skutków korzystania przezdzieci i młodzież z narzędzi ICT (raport z badań) |
06.04.2022 | dr Aneta Klementowska, Edukacja zdalna w wiejskich rodzinach wielodzietnych - analiza jakościowa |
04.05.2022 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, Rola ICT w kształtowaniu pojęć i umiejętności matematycznych uczniów szkoły podstawowej - korelacja opinii nauczycieli i uczniów (raport z badań) |
01.06.2022 | dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ, Przemiany przestrzeni edukacyjnej w dobie zagrożeń medialnych |
06.07.2022 | mgr Aneta Raczykowska, Model STEAM a efekty uczenia się programowania i robotyki w szkole podstawowej |
04.11.2020 | mgr Barbara Walas, Społeczeństwo medialne: komunikacja – informacja – edukacja – rozrywka |
02.12.2020 | dr Jarosław Wagner, Kształcenie na odległość – niedostosowanie systemu edukacji do sytuacji epidemicznej |
13.01.2021 | dr Jacek Jędryczkowski, Raporty YouTube Analytics w procesie projektowania mediów dydaktycznych |
03.02.2021 | dr Ewa Nowicka, Media w środowisku rodzinnym |
03.03.2021 | mgr inż. Maciej Jackowski, Postawy uczestników edukacji zdalnej a uregulowania prawne dotyczące ochrony danych. Potrzeby edukacyjne |
07.04.2021 | dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Oddziaływanie ICT na koncentrację uwagi dzieci i młodzieży – różnice opinii uczniów i nauczycieli (raport z badań) |
05.05.2021 | dr Aneta Klementowska, Rodzaje aktywności edukacyjno-zawodowej osób młodych poszukujących zatrudnienia w sieci internetowej (raport z badań) |
09.06.2021 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, Rola ICT w efektywnym zarządzaniu szkołą (raport z badań) |
07.07.2021 | dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ, Medialna ekspansja w przestrzeni edukacyjnej |
18.12.2019 | mgr Barbara Walas, Rzeczywistość medialna dzieci przedszkolnych |
29.01.2020 | dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Korelacja opinii uczniów i nauczycieli w zakresie obszarów i skutków korzystania przezdzieci i młodzież z narzędzi ICT |
04.03.2020 | dr Jacek Jędryczkowski, Metoda obserwacji z zastosowaniem YouTube Analytics w badaniach pedagogicznych |
01.04.2020 | dr Ewa Nowicka, Współczesne zagrożenia medialne |
13.05.2020 | mgr inż. Maciej Jackowski, Postawy użytkowników ICT w komunikacji społecznej a uregulowania prawne dotyczące ochrony danych |
03.06.2020 | dr Jarosław Wagner, Proces wdrażania platform edukacyjnych (praktyka szkolna) |
05.06.2020 | „ZDPM” prof. Marta Bogdanowicz dr hab. Wielisława Osmańska-Furmanek, prof. UZ, „Zielonogórskie Dni Pedagogiki Mediów” |
01.07.2020 | mgr Paulina Woźniak-Chojnacka, TIK w procesie kształcenia matematycznego uczniów szczególnie uzdolnionych |
18.12.2019 | mgr Barbara Walas, Rzeczywistość medialna dzieci przedszkolnych |